Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Chumphon

Blijf op de hoogte en volg Cobi

15 September 2012 | Thailand, Chumphon

Hi, het is gelukt om een computer te vinden en die ik mag gebruiken. Was de laatste dagen een beetje zoeken naar een internetcafe.
Eerst gefeliciteerd nog aan Jaap, dan Paula en vandaag de 15de Evi. Een fijn weekend, om te vieren.

Zit nu in een eenvoudig resort, dicht bij de afvaart van de boten. Ik ga morgen een stukje varen, eiland hoppen om zo de snelweg niet te hoeven nemen. Gijs vertelde van de mogelijkheid om dat te doen. Gijs en Danielle ontmoette ik op de treinreis van donderdag, geloof ik, zij doen 3 weken Thailand. En zij hebben mij met bagage geholpen, de trein in. De fiets ging door het raam en dat deed het treinweg personeel. Die hebben een eigen wagon, de laatste, tevens bagagewagon. Wij zaten in de een na laatste, daar is ook een deel voor de monikken gereserveerd. Het was leuk om een middag weer nederlands te praten met Gijs en Danielle.

Gisteren een heel stuk gefietst, ook een verkeerde afslag, zo kom je op 90 km uit. Vandaag een kleiner stuk, maar veel en harde regen, ook gistermiddag. De slaapplaatsen vinden is niet moeilijjk tot nog toe. Vandaag reed er een aardigen mevrouw op de brommer mee en zette mij bij de lobby af. Lieve dames waren daar weer en alles liet gesmeerd.

Vanmorgen ook nog een gezellige koffie gekregen en deze mijnheer gaat naar Vietnam op vakantie.Een weekje!
Morgen dus de boot uitproberen. De trein was goed bevallen, zie de foto's. Jullie een fijn weekend en tot volgende week, liefs, Cobi

  • 15 September 2012 - 13:45

    Evi:

    Lieve Cobi, bedankt voor je felicitaties. Ik zal ze meenemen naar de 25e, dan ben ik echt jarig! Blij te horen dat je weer veel leuks meemaakt of het anders een positieve draai weet te geven. Ja fijn om weer eens zo te praten als je gebekt bent. Dit herken ik wel. Nu zijn we benieuwd naar je eiland-hop-stories. Met alle foto's erbij. Veel liefs, Evi+Martin

  • 20 September 2012 - 22:07

    Lieke Schonk:

    Hoi Cobi,
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Ik ben gewoon een beetje jaloers en heb heimwee naar Thailand zo herkenbaar. Geniet ervan. Het regenseizoen is eigenlijk voorbij, maar het is wel lekker om af te koelen. Toch.
    Ik ga in het weekend even bij Hayri langs. We gaan weer richting Frankrijk dus..
    Misschien moet je bij de grens nog een stukje treinen als het nodig is. Informeer maar.
    Fiets ze. Groeten van Hans en Lieke

  • 29 September 2012 - 11:13

    Danielle En Gijs:

    Hoi Cobi,

    Wat leuk je weer hier te vinden en al je verhalen te volgen.
    Wij zijn Danielle en Gijs die je bent tegen gekomen in de trein naar Chumpon :-)
    Ik (Danielle) was bij aankomst in Chumpon helemaal oranje van de treinreis haha, we hebben dan ook meteen het oranje van me gezicht af gehaald en ik heb nieuwe kleding moeten kopen want ik zag er niet uit!
    We zijn 2 uur in Chumpon geweest en daarna moesten we weer de trein terug nemen naar Hua Hin de trein had in Chumpon een uur vertraging en daardoor waren we erg laat midden in de nacht om 04.00 uur in ons hotel.
    We waren helemaal gesloopt

    Verder hebben we na deze treinreis nog een paar dagen een brommer gehuurd en die week erna een auto, we zijn naar de Pala u waterfall geweest , Bridge on the River Kwai , Ayutthaya, Bangkok (we zijn hier verdwaald) hebben 3 uur lang rondjes gereden met de auto zo groot is het uiteindelijk zijn we na heel veel tol wegen er toch uit gekomen.

    We hebben een hele fijne en leuke vakantie gehad in Thailand, we zijn afgelopen donderdag terug gekomen in Nederland.

    Nu gaan we weer druk aan de slag met alle foto's en filmpjes die we hebben gemaakt.

    Wij wensen u een hele mooie tijd toe, geniet er maar van en heel veel fietsplezier!
    Erg knap dat u alles op de fiets doet!

    Groetjes van Danielle en Gijs

  • 03 Oktober 2012 - 12:14

    Cobi Bult:

    Dank je wel Danielle voor je verslag, nu weten we ook waarom de monikken oranje kleding aan hebben, dan zie je het stoffige goedje niet wat er op waait in de trein en overal. Ik dacht nog het zijn oranjefans, nee dus.
    Jullie weer een fijne tijd op het werk en hoop jullie in Nederland weer te ontmoeten.
    Liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 157679

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: