Met de bus naar Kotabumi - Reisverslag uit Kotabumi, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Met de bus naar Kotabumi - Reisverslag uit Kotabumi, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Kotabumi

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

22 Oktober 2012 | Indonesië, Kotabumi

Maandag ochtend en op een leuke manier hier het internet doen, vertel ik later met foto's.
Vrijdag ben ik na een leuke fietstocht aangekomen in Prbumulih, in het super hotel, zijn we zaterdag bij de trein wezen kijken. Veel heel veel praten met allerlei mannen, dat deed Yulia,haar schauffeur en ik stond er bij!
Nee geen probleem, nou dan een kaartje voor morgen a.u.b ? Nee dat kan morgen, want de trein gaat morgen, waarom dan vandaag een kaartje kopen?
Nou dan morgen. Gezellig andere dingen gedaan, samen met haa vriendin de lunch, later op bezoek bij haar dochter, avond gezellig met vriendin ook gegeten, bier erbij. En dat smaakt lekkkkkeeeerrr, als het warm is. Normaal drink ik nooit bier. De avond ervoor kreeg ik ook bier. Yulia, gaat ervan uit denk ik dat iedere Nederlander bier drinkt. Ik zei nog nee, geen bier, ja wel, nou ik ben snel om.
Zondagmorgen naar het station, nog meer mannen, problemen met de fiets, meer betalen? misschien. Nee nog meer mannen moete toestemming geven, als dat goed zou gaan dan nog de treinmannen.
Toen zei Yulia laten we de bus maar doen. En ik zei alles is goed, heb mijn "buik al vol" van ........
De bus was snel geregeld, wel een uur later maar gezellig met iedereen een beetje babbelen, dat doe ik hier veel, kom weer aan mijn trekken. Mis jullie wel allemaal, maar het is ook wel super om hier te zijn.
De busreis was 9 uur in het donker kwam ik aan maar voor een redelijk hotel uit de bus gezet. Lag een half uur later al lang uit om de tv uit te proberen, maar dat was niet veel, dan maar lekker dromen en nu dus vroeg de straat op.
Ontbijt, vragen waar is het internet?
En dit internet gaat redelijk, schrijven nu de foto's. Dit weekend verschillende keren geprobeerd, maar helaas ergens kwam er een.
Jullie een fijne dag, werkweek en alles wat jullie wensen, liefs, Cobi
En morgen ga ik fietsen!

  • 22 Oktober 2012 - 13:14

    Annelies:

    Hoi Cobi, Alweer veel beleefd. Leuke lieve mensen die dat allemaal met/voor jou even gaa regelen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Succes met fietsen weer. Hier vandaag voor het eerst ook weer eens een zonnetje. Heel veel minder dan bij jou daar, maar..heerlijk en gezellig. Tot volgende keer.

  • 22 Oktober 2012 - 15:37

    Annemarie Legdeur:

    Hoi Cobi,

    Dat gaat lekker weer allemaal. Wat ontmoet je toch veel mensen en allemaal even gastvrij en behulpzaam als ik het zo lees. Je bent met de Bintang al verder dan ik. Ik bleef eigenwijs op zoek naar wijn, die daar behoorlijk duur is en niet altijd te krijgen. Mocht je wel trek hebben in wijn, dan kan je de wijn van Hatten proberen. Het is wel eens mogelijk om een fles in een restaurantje te kopen. Dat is meestal goedkoper als in de supermarkt. Ik vond de witte wijn lekker.
    Veel plezier weer met fietsen!

    Groetjes,

    Annemarie

  • 22 Oktober 2012 - 16:48

    Bart En Magda:

    Hoi Cobi,

    Nou jij bent ook in recordtempo door Sumatra "gefietst". Wij zijn daar een jaar of 10 geleden ook geweest en ik herinner me een busrit van het vliegveld van Medan naar het oerangoetangreservaat in Bukit Lawang (waar we een paar dagen waren) en vandaar een eindeloze rit naar Samosir in het Tobameer en vandaar naar Padang en toen hebben we het vliegtuig maar genomen naar Jakarta, want toen hadden we genoeg van de busritten en de trein reed toen niet meer werd ons gezegd. Maar jij racet er zo doorheen en volgens ons zijn het enorme afstanden! Complmenten voor jouw conditie, want of je nu op de fiets zit of busritten maakt: het is vermoeiend! We genieten van je reisbeschrijvingen en foto's.
    Groeten van Bart en Magda

  • 23 Oktober 2012 - 09:59

    Cobi Bult:

    Gelukkig Annelies, een zonnetje voor jullie, maar anders stuur ik wel iets van hier. Het is nog wel steeds wennen, maar het is leuk om zo te zweten, voor een uur of vier, dan lijkt het tenminste of ik de hele dag ben bezig geweest.
    Annemarie voor ik ja kon zeggen stond het bier al voor mijn neus. het gaat echt heel lekker. zie volgende verslag.Doe de groeten aan je mannen, liefs, Cobi
    Magda, ik ben in zuid sumatra gestart in Palembang, toen 100 km gefietst, vervolgens door de lieve mensen in de bus gezet, zij weten welke bus, luxe, je kan nemen, 250 km( dan schiet je lekker op). Mijn gastvrouw kon het niet zo goed begrijpen dat je voor de fun fietst, alleen maar jungle en oerwoud kom je tegen en lokaal people zijn niet leuk! Maar overdag is iedereen leuk, zei ik nog, dus oke een stukje met de bus. En vandaag weer 50 km gefietst, en morgen hoop ik 60 km te fietsen en dan 4 dagen te gaan doorbrengen in Bandar Lampung. En dan is het nog een kleine 100 km met de fiets naar de boot richting Java.
    Jullie beiden veel liefs en een fijne vakantie over een aantal weken.Voor idereen veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 157670

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: