Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Winnipeg

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

08 Mei 2015 | Canada, Winnipeg

Goede middag, weer een doel in de reis behaald, ben in Winnipeg, half drie en zit, gezellig bij TimHortons aan de thee met twee lekkere, super zoete koeken.
Vanmorgen werd ik wakker bij mijn gastgezin met...sneeuw in de tuin en koud dat het is, wind uit noord- west, met een gevoels temp. van iets boven nul, het lijkt net of ik aan het schaatsen ben, heb mijn piama aan gehouden, kreeg alleen koude tenen, maar er was gelegenheid om die regelmatig weer bij te laten komen.
Vanavond en de volgende avonden ben ik weer bij een gastgezin.
Tot later, nu eerst de thee........En nu zijn we een dag verder, nog steeds fris, geen sneeuw, maar een koude wind. Dat zijn jullie en ik wel gewend. Trek wat meer aan, vandaag niet de pyama extra, genoeg plaatsen om even bij te warmen hier in Winnipeg.
Winny de Poeh, heeft een Winnipeg achtergrond, het was een mooi museum, ook met andere schilders, en houtsnede. Het gebouw zien jullie op de achtergrond op een van de foto's. Winnipeg is een mooie stad, met parken, rivieren mooie buitenwijken.
Straks ga ik downtown, waar Winnipeg is ontstaan. En ook nog een beetje geschiedenis doen. Ik ga de tombe van Louis Riel, bezoeken, hij is een Inmaat, half Frans en Indiaan bloed. Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar dat lees ik straks wel. hij kwam op voor zijn bevolking t.o. de " Europeanen" voor hun rechten, enz
Het gastgezin is weer enorm hartelijk en mijn banden zijn daar ook weer van extra lucht voorzien.
Vanavond weer bij een nieuw gezin, deze nacht en komende nacht zijn vrienden en familie van Judy, de dame, die in Branden woont.
Morgen een fijne zondag met van alles er op en er aan, liefs en groeten, Cobi

  • 08 Mei 2015 - 22:27

    Evi:

    Hallo Cobi
    Dat is wel afzien! Zijn de tenen plus de rest nu weer lekker warm? Ik hoop dat je warmer weer krijgt. Ik in ieder geval wel.
    Was net druk bezig met voorbereiden voor m'n vakantie. Morgen naar Switzerland en zondagochtend vroeg de vliegreis naar Italië, Brindisi.
    Vervolgens met de bus naar een plaats zuiden, helemaal in de hak van Italie, Puglia.
    M'n zus Lisa heeft me uitgenodigd om met een groep auqarel-schilders mee te gaan. Heel leuk!
    Er zullen vast ook wat kleurrijke mensen rondlopen die ik kan schilderen als het met de landschappen niet wil lukken.
    Nu wil ik je alvast hartelijk feliciteren met je verjaardag! Wens je alvast een fijne en gezellige dag. Tot na de 17e. Big hug en een dikke kus van Evi

  • 12 Mei 2015 - 13:21

    Cobi:

    Evi geniet van het schilderen en een fijne vakantie, liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 157379

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: