Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Minneapolis

Door: cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Minneapolis

Vandaag, 18 mei is een gelukkige dag, vertel straks meer.
Maar het begint met dat ik mijn belangrijkste tas in de tram achterlaat, op het eindstation. Ik zit al in de tram terug, want ik was te ver mee gereden. Dan merk ik dat ik een tas mis, oeps de zenuwen gieren door mijn lijf. Bij de volgende halte terug, daar is gelukkig een man, Terry en hij belt de service, die gaan hem terug bellen en ik mag in een verwarmde omgeving wachten, het is ongeveer 10 graden met een noorder wind. Ik heb wel 2 jassen aan, maar daar zitten wachten...Gelukkig hebben zij de tas gevonden en moet even vertellen wat er in zit. Bob een super visor heeft het gevonden en brengt hem terug. Nu dat ik dit schrijf heb ik alleen een big hug gegeven en niet iets ...anders. O wat een stress was dat, camara, bril, Ipad en aanteken boekje met al de adressen van de ontmoetingen.
Ik was gister avond letterlijk al de weg kwijt, naar Minneapolis fietsen, met af en toe een fikse regenbui en tegenwind was ik moe. Eerst uitgerust voordat ik de stad ging veroveren, dat was goed te doen op zondag, bijna geen verkeer.
Maar het laatste stuk, een buitenwijk dat ging moeilijker, eerst een fietser gevraagd, hij fietste een stukje mee, maar zei toen dan gaat het verder vanzelf. Ja mooi niet, vervogens aan een mijnheer met een auto gevraagd, het werd al donker en de wind was sterker geworden. Die belde mijn gastheer en ik fietste achter zijn auto aan....Deze automobilist raakte ook de weg kwijt en belde nog een keer de gastheer, die spraken af op een punt. Weer een achtervolging op de fiets, ligt aan intuusen al 9 uur pm. en daar was mijn gastheer, die reed voor mij uit. En ik was in alle staten...., nieuwe achtervolging.
Daar was het nieuwe onderkomen, gelukkig met een lieve poes en hond, dat relaxt mij gelijk. En ik was gelukkig, slapend en dromend van mijn afgelegde afstand, deze groeit al uit naar 4.100 km.
Ik zit in een mooie bibliotheek en denk terug aan gister, eerste ontmoeting was met de twee aardige dames op de foto, aan de rand van de stad, daar mee gebabbeld, alles nog relaxt.
Nu ga ik dhet stuk plannen van hier naar Chicago en probeer dat in minder km per dag te doen. Morgen 80 naar Red Wings, dan wordt ik 66 en wijzer. Dan Winona, ook weer 80 km. De laatste 3 dagen zat boven de 100, zo dat is redelijk te doen.
En jullie kunnen mij nog heel lang blijven feliciteren, want ik loop 7 achter met Nederland. Olga skypt morgen met mij zo rond 13.00 uur bij mij en zij gaat dan bijna naar haar werk, 7 uur op woensdag morgen 20 mei.
Fijne avond voor de meeste volgers en andere volgers een fijne dag, veel liefs, Cobi

  • 18 Mei 2015 - 21:13

    Rob Schmidt:

    Gefeliciteerd, Cobi!

  • 18 Mei 2015 - 22:16

    Elly:

    Hoi Cobi,

    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een avonturen beleef jij daar zeg. Dat liep gelukkig goed af met je tas. Vandaag is Sem 4 geworden dus hij gaat nu naar school. Siem is 10 april geopereerd aan zijn neus (huidkanker) en loopt nog steeds met zin neus in het verband. Morgen gaat hij weer naar Amsterdam naar het V.U daar heeft hij de hersteloperatie gehad. De rest hoor je later wel maar het gaat wel goed nu. We zullen aan je denken morgen en wensen je een fijne dag.

    veel liefs uit Schagen.

    Siem en Elly.

  • 18 Mei 2015 - 22:48

    Jaap Bult:

    Hallo Co
    Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wij lezen jou verslagen en zijn alle keren weer verbaast ,wat je alle keren weer op je pad fietst.
    En al die lieve mensen die je dan weer ontmoet ,zodat je weer verder kunt op je reis.
    Geniet er maar volop van ,Tiny en ik wens je al het goede toe op het verdere verloop van je trip
    m,vr,gr
    Tiny en Jaap

  • 19 Mei 2015 - 05:02

    Cobi:

    Dank je wel Rob en doe de groeten aan de bekenden, die nog niet ritered zijn. "I'am a retired art and craft teacher" vertel ik als zij daar naar vragen.
    Elly en Siem sterkte en gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Mijn eerste lange fietstocht is naar jullie toe met een overnachting in Limmen en een koffie stop bij Berta en Bob in Alkmaar.
    Dank je wel Jaap en Tiny voor de wensen. Dat van die tas, heeft nog wel de hele dag door gewerkt in mijn kop. Het komt denk ik ook dat het al bijna 3 maanden zo gerorganiseerd aan en op mijn fiets een vaste plek heeft. En dan ga je zonder fiets de stad in, ja.....
    Verder was het een leuke dag, lezen jullie later.
    Nu naar bed en morgen gezond weer op, ook voor jullie Volgers, liefs, Cobi

  • 19 Mei 2015 - 10:05

    Bertha&Bob:

    Cobi,Allereerst van harte gefeliciteerd met 66ste verjaardag
    19 Mei kunnen we eigenlijk niet vergeten ,gezien je nicht dan ook jarig is .
    We hebben ff geen rekening gehouden met het tyd verschil .
    Maar dat mag de pret niet in de weg staan .
    Zo te lezen in al je verslagen geniet je nog iedere dag , en ook de foto,s geven aan in welke omgeving
    je vertoef .
    We wensen je nog een leuke periode op je reis ,en vooral goede gezondheid .
    Nou Co veel liefs uit Alkmaar
    Gr Bertha&Bob

  • 19 Mei 2015 - 11:44

    Rita En Nelson Bult:

    Hallo Cobi,

    Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, weer een jaar ouder.
    Omdraaien maakt niets uit maar omkeren zou ik niet doen.
    Alhoewel omkeren en dan nog dat doen wat je nu doet daar valt over na te denken.
    We wensen je een heel fijne dag toe neem het er lekker van en verwen je zelf.
    We genieten van je verslagen en verbazen ons er over hoe ogenschijnlijk gemakkelijk je overal contact legt en binnen komt.
    We gaan vanmiddag naar je ook jarige nicht in Alkmaar, die is je al een stukje op voor.
    We zullen daar op je gezondheid, dat je nog maar veel mag genieten en op een veilige thuiskomst, drinken.
    Beter van een stad dan van een dorp uiteindelijk.

    Groetjes uit Limmen,
    Rita en Nelson

  • 19 Mei 2015 - 11:49

    Trieneke:

    Lieve Cobi,
    Het is bij jou nog nacht (ik dacht dat je vóór liep i.p.v. achter) maar nu ben je echt jarig dus van harte gefeliciteerd!! Goed dat je als 66-jarige je afstanden wat "verkleint" ( :-> . Wat een schrik met die tas, ik kan me je paniek goed voorstellen. Gelukkig zij er meer eerlijke mensen dan andersom en is alles nog goed gekomen. Leuk om straks met Olga te skypen, ik moet dat ook maar eens gaan leren.
    We, Cornelli, Annelies en ik, zijn gisteren naar de laatste voorstelling in Ins Blau in Leiden geweest.
    Het was een prachtige afsluiting van het seizoen! Een combinatie van modern ballet met een violist en een pianiste, die ook een rol in de voorstelling hadden en onderdelen van een pop. Het heette Fairy Tales . Een prachtige danser danste met de pop, die alleen uit een hoofd en een arm bestond, de andere arm was van de danser zelf en hij bracht haar volkomen geloofwaardig tot leven, heel kwetsbaar!
    Het geheel werd in verschillende stukken geknipt, met verschil in stijl, tempo, gemoedstoestand, aandacht voor de muziek en een prachtige opbouw. Ook Trineke en Cornelie waren heel enthousiast.
    Momenteel worden mijn muren en plafonds geschilderd en ga ik de poster voor ons concert maken.
    Maak iets leuks van je verjaardag, we zullen duimen voor mooi weer.
    Liefs, Trieneke

  • 19 Mei 2015 - 13:05

    Cecile Sloots:

    een dikke verjaardag zoen om te beginnen en steeds spannend wat je te vertellen hebt. als ik de mail open.
    Je schrijft over kou, heb je ooit zo.n koude verjaardag gehad maar het werd weer warm bij het weerzien van je bagage, spanning en stress alom maar op jouw jeugdige leeftijd kun je dat nog wel aan en dan later gewoon relativeren. Ik vind het leuk dat je ook geniet van andere dingen dan alleen van fietsen! wordt er in Amerika ook gekaart? op de fiets bridgen valt niet mee maar de avonden moeten naast rusten ook af en toe gevuld worden.
    Ik ben net terug uit Hamburg en Bremen waar ik met Marga genoten heb van de moderne architectuur en in Worpswede van de beeldende kunst. heerlijk zo'n weekje samen uit.
    We lezen zo af en toe een paar berichten van jou gelijktijdig waardoor we aardig op de hoogte blijven, elke dag komt er niet van en zo om de paar dagen is er ook veel variatie.
    Co heb een heel fijne verjaardag, eet maar eens lekker, (doe je toch wel) maar denk ondertussen aan Holland maar vooral aan Voorschoten.
    lieverd een dikke verjaardag zoen en tot weder contact ecile en Jozef.

  • 19 Mei 2015 - 15:07

    Cobi:

    Dank jullie wel, leuk om 6 uur lees ik de berichten en geeft een goed jariggevoel.
    De roze truck op de foto is steun voor een kanker programma in Minneapolis, dat is speciaal vind ik.
    Nu ga ik bijna de deur uit, alle volgers een fijne dag, liefs, cobi

  • 19 Mei 2015 - 17:47

    Annelies:

    Hi Cobi,
    Allereerst nog maals van harte gefeliciteerd met het verjaren van je 66e jaar en veel geluk in je komende nieuwe jaar! Ik hoop dat je vandaag een hele fijne dag doormaakt!
    Ik kan me de heftige paniek van de dag hiervoor voorstellen. Wat een verschrikkelijke ervaring. Maar ik dacht ook: wat een geluk heb je alsmaar, dat je zulke aardige mensen tegen komt! Geweldig, hoe je geholpen bent met de tas en ook bij de juiste route naar je verblijfplaats.
    Verder sluit iik me aan bij Trienekes betoog de voorstelling was echt bijzonder en geweldig. En het was ook gezellig. Het is een leuk idee, dat jij "het iets rustiger aan kunt doen" , en ik wens je mooi weer en veel plezier/genieten onderweg.
    Lieve groeten uit Den Haag, Annelies.
    PS Het zomer weer gaat beginnen: De hele dag regenachtig en tweede helft middag een lekker zonnetje.

  • 19 Mei 2015 - 18:16

    Marike:

    Lieve Cobi,
    Van ♡e gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 19 Mei 2015 - 18:50

    Annemarie Legdeur:

    Hoi Cobi,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    66 jaar alweer en je fietst rond als een jonge meid.
    Ik ben trots op je!☺

    Heel veel plezier nog daar!

    Groetjes,

    Annemarie

  • 19 Mei 2015 - 19:12

    Cobi:

    Wim de Haan bedankt voor je verjaardags wens, via de mail, leuk.
    En Annelies, is geluk met de domme? Nee er zijn gewoon zoveel aardige mensen, die eigenlijk nooit het nieuws halen. We zouden dat eens een week kunnen gaan doen, via tv, radio, tijdschrift en krant. En o ja via internet.
    Annemarie jij bent met je fam. ook iets om trots op te zijn, de groeten aan heel Limmen.
    Marike, nog een vrije dag, volgende week en dan op naar de vakantie, wanneer begint deze en eindigd de zomervakantie in Den Haag?
    Ik ben nu in Hastings, halverwege mijn nieuwe adres in Red Wings.
    Fijne voortzetting van de dag, liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 157599

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: