Feest in Ozurgeti - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Feest in Ozurgeti - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Feest in Ozurgeti

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

17 Mei 2012 | Georgië, Tbilisi

Dinsdag was ik op weg naar Ozergeti. Onderweg werd mij afgeraden daar naar toe te gaan. Het was te veel heuvel op en af. Nee neem een andere weg, lekker vlak. Ik eigenwijs, want ik had met de Amerikanen afgesproken en dan moest het gewoon op en neer!
Na vier of vijf keer op en neer, dacht ik krijg het heen en weer. Eerst maar eens een pauze inlassen en laat ik dan ook maar eens de ketting uitgebreid smeren.Maar ja na al mijn smoezen toch maar weer op weg omhoog.
En toen stopte er een groente bestelauto en die ardige mijnheer nam mij gezellig mee naar zijn stad O. Onderweg met handen en voeten en mijn beetje russisch kwamen we aan bij zijn groetenstal, daar was het even afwachten, maar na de gratis koffie en wel of geen hotel in de stad werd ik uitgenodigd bij een lieve vrouw met haar zoon.
En toen begon het feest, de zoon nodigde zijn vrienden en vriendinnen uit allemaal zo rond de 17 jaar. En die gingen het nationale gerecht van Georgie maken. Zie foto's en vervolgens een excursie naar de watervallen.
Toen heb ik maar gelijk gevraagd of ik geen twee nachten kon blijven. Prima/
De volgende dag ben ik met Engels sprekende zoon naar de Ameriken in het dorp geweest. Makkelijk want op de bus staat echt alleen maar Georgisch, voor mij nog niet te ontcijferen.Zie foto's
En vanmorgen heb ik ontroerd afscheid genomen en briefjes uitgedeeld met tekst en dollars. Zodat zij gezellig iets kunnen kopen als herinnering aan mij. Dat gaf ik mijn jonge gids( hij gaat tourisme studeren), toen ik weg ging. En 10 minuten later kwamen zij met de auto achter mij aan om te vragen of het echte dollars waren.
Georgie is een super mooi land, met veel natuur, sneeuw op de bergen, super lieve mensen,geweldig leuk om in rond te fietsen/
En wandelen dat je er kan, dit is even voor mijn wandelvrienden (innen)
Veel liefs uit Georgie, Cobi

  • 17 Mei 2012 - 15:11

    Annemarie Legdeur:

    Hoi Cobi, wat een mooie foto's weer en je hebt het weer getroffen met die familie! Hier in Nederland ga ik vanavond naar de Toppers; een verjaardag kado voor mijn vriendin die 40 is geworden. Dit wordt vast heel gezellig!
    Jij wordt aanstaande zaterdag ook weer een jaartje ouder. Ik wens je alvast heel veel plezier en hoop dat je dan ook weer gezellige mensen om je heen hebt!

    Groetjes,

    Annemarie

  • 17 Mei 2012 - 18:09

    Loes & Léon...:

    Mens, Cobi.. wat jij allemaal meemaakt! Geweldig om te lezen. Leuk dat je steeds zulke positieve ervaringen hebt. Wij wensen je nog heel veel belevenissen toe en veel vakantioeplezier.

  • 17 Mei 2012 - 19:51

    Marike:

    Hey cobi, hier ook een feestje hoor, om jouw belevenissen te lezen! En wat een gave foto's. Ik weet niet of je voor zaterdag nog meer kan posten, dus : alvast van harte gefeliciteerd! Bijzonder, jarig zijn, maar nog weten waar en met wie je bent! Wordt vast ook een reuze gezellige dag. Wie goed doet, goed ontmoet: jij bewijst dat! Liefs en fijne fietstocht. Wat dapper, stoer dat je toch al die bergen hebt gefietst!

  • 17 Mei 2012 - 21:35

    Lieke:

    Leuk dat het zo goed met je gaat. Al je foto's en verslagen gelezen.
    !9 mei. Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag. Benieuwd hoe je het viert. Gezondheid en veel reisgeluk van Hans en mij.

  • 18 Mei 2012 - 15:04

    Bart En Magda:

    Lieve Co,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Het is wel pas morgen, maar we moeten morgen vroeg op pad en dan vergeet ik het misschien. Er zijn er namelijk meer jarig op 19 mei. Onze vriendin Els Maes uit Vlijmen wordt 65. Dat ben jij nog lang niet. Ongelooflijk wat jij allemaal meemaakt en aandurft. Zo ontmoet je inderdaad veel leuke mensen en wat een bijzondere foto's heb je weer gemaakt. We bewonderen je hoor en we hopen dat je verjaardag ook weer een feest wordt.
    Verjaardagszoenen van Bart en Magda

  • 18 Mei 2012 - 15:32

    Stella:

    Wat mooi Cobi!!!!!!!!

  • 18 Mei 2012 - 16:03

    Elly En Siem Van Ham:

    Lieve Cobi,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een avontuur, we volgen je en genieten van je verhalen en foto's.
    Veel liefs uit Schagen.

  • 18 Mei 2012 - 16:43

    Cobi:

    LieveAnnemarie, Loes en Leon, Marike, Bart en Magda, Lieke en Hans, Stella en Guus, Elly en Siem, en alle anderen,
    Morgen wordt ik wel 63 jaar. Ik vertel de hele week al dat ik 63 ben. Dus dat is al gewoon geworden. Vanaf mijn 36 doe ik lange fietstochten. Ben begonnen met Olga, zij was 9.tot haar 15 de. En daarna...een heleboel vriendinnen.
    Wat ik nog even moet vertellen, speciaal voor Josephine. Iedereen, vooral de mannen praten steeds over Sandra, die maakt hier wel veel los.
    Leuk is dat! En de voetbal doet hetook erg goed.Veel liefs enfijn weekend, Cobi

  • 18 Mei 2012 - 16:44

    Cobi:

    O nog vergeten!
    Lydia en Ank jullie waren ook van de week nog jarig, helemaal vergeten.
    Jullie veel liefs en dikke zoen,Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 157687

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: