zo maar een dag - Reisverslag uit Araklı, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu zo maar een dag - Reisverslag uit Araklı, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

zo maar een dag

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

09 Mei 2012 | Turkije, Araklı

Even zo maar wat babbelen.
Eerst hi voor de fans van de Hooftskade, doe vooral je best met Engels, dan kan je straks gewoon een leuke baan in Turkije uitzoeken.
Turkije is super.
Gisteren avond was ik na een lange autoreis ergens afgezet door mijn schauffeur bij zoiets als Hollandspoor.
En in de auto zit iedereen dan naar je te kijken en uit de auto hoor je gewoon weer bij de mensen, ze fietst gewoon, wie doet dat nou? Lekker gewoon niks geen.......
En dan denk ik wat veel hotels, welke is güzel. En dan toch maar naar het Ö. evi. Ik weet ongeveer waar ik moet zijn en vraag aan twee goed uitziende oudere heren. Merhaba nerede Öretman evi? En dan vergezellen zij nij daar naar toe, tillen min fiets 10 treden omhoog en die is zwaar. En intussen groeten zij iedereen die zij tegen komen. Iedereen groet hen met veel respect en ik heb het gevoel dat ik met de burgemeester opstap ben.
Ik kon maar een nacht blijven. Jammer dan morgen verder, even een plaats verder op zoeken op het internet met een Ö. evi.
Dat gaat makkelijk. dan na een heerlijk ontbijt ga ik nog wat inkopen doen: een vet voor mijn lippen, een jus met gebakjes en een koffie. En dan op de fiets. Gaat lekker totdat er weer een tunnel verschijnt. Maar na een goed ontbijt en koffie durf ik het wel aan. De tunnel was 1900 m, dat was even lang, bijna 2 km.
k een achterlichtje op gedaan en via het voetpad wat verhoogd is en ongeveer een meter breed is strak door de tunnel heen. Was blij aan de andere kant te zijn.
Dan naar mijn slaapplaats. Een uitgebreide was van kleding gedaan, want het was maar een tochtje van 31 km. En toen mij zelf verwend met een nieuwe bh ( 6 tl ) en een bezoek aan een dames kapper (15 tl ).
Zie de foto´s En de hele dag weer relaxte mensen ontmoet. En mijn kamer heeft uitzicht op Zwarte zee.
Veel liefs vanuit Arskl, Cobi

  • 09 Mei 2012 - 14:21

    Bart En Magda:

    Die Co, wat maakt jij toch een bijzondere dingen mee. Zoals jij het beschrijft lijkt het allemaal een makkie: leuke hotels vinden, naar de kapper gaan en gezellige gesprekken hebben. Denk je echt nooit: wat doe ik hier of waarom doe ik dit? En dan door zo'n enge tunnel....brrrr. dat zou niets voor mij zijn, maar ik ben wel een beetje jaloers op je.
    Groeten van Bart en Magda

  • 09 Mei 2012 - 16:10

    Cobi:

    Ja soms twijfel ik, maar voor ik ging heb ik geoefend. En ik heb de luxe om te stoppen, als ik dat wil.
    Maar ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het er verder uitziet. Ik vond en vind de streek van de Zwarte zee heel indrukwekknd. En de Öretmen evi met de docenten ook weer in iedere stad zo anders, maar ook gelijkenissen.
    En ik ga nu echt aan een nieuw stuk beginnen.
    Gister avond ik sliep al werd ik gebeld door een Azarbeijan uit Nederland. Vriend van mijn schauffeur, hij zei als je een probleem hebt, bel maar, want mijn fam. woont daar. En Georgie en Azarbeijan zijn niet zo groot,
    En ik kijk op internet naar mijn volgende route.
    Alleen heb ik visum problemen, dan creatief iets anders bedenken. Heb ik tijd voor onder het fietsen,
    Veel liefs voor de hele fam. Cobi

  • 11 Mei 2012 - 09:36

    Josephine:

    Cobi, ik heb weer genoten van je verslag. Ik lees alles met een tikkeltje jaloezie. De foto's zijn mooi. Wat zie je er goed uit! Vorige week weer gebridged bij Cecile. Ze mist je ook.
    Groeten van Liesbeth en natuurlijk van mij, Josephine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 157678

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: