Nakhon Mhammarat - Reisverslag uit Sichon, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Nakhon Mhammarat - Reisverslag uit Sichon, Thailand van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Nakhon Mhammarat

Blijf op de hoogte en volg Cobi

19 September 2012 | Thailand, Sichon

Gisteren met de boot van het eiland vertrokken, leuk begin van de dag. Krijg voorrang met op en af de boot te gaan. Luxe, geen benzine dampen.
Op de boot zie ik bergen, gelukkig het blijft bij zien, de weg is gelijkmatig, zoals in Nederland. Lekkere lunch gebruikt en kom al om een uur of twee aan op mijn slaapbestemming. Heerlijk een douche, badpak aan en dan je lekker rustig houden, want het is warm. Dit was een leuke plek, mocht even de computer gebruiken. Iedereen is weer vriendelijk. Tussen de zeepjes, douchecap vind ik ook twee verpakte condooms, de Thaien denken ook overal aan. Ik heb ze laten liggen!.
Van morgen eerst een lekker ontbijt met een uitnodiging om een thee stop te maken net om de hoek van mijn nachtverblijf.
Het waren een soort poffertjes, heelrijk en ook weer gezellig met de mensen gebabbeld. Mocht ook nog even op een blad kouwen, aangeboden door de oudere heren, maar dat smaakte mij niet. Weet niet wat het was, maar zij genoten ervan. Soort pruimtabak, denk ik.
Later nog in Tha Sala een koffie stop, waar ik eerst zou gaan overnachten, maar het ging zo lekker dat ik er nog maar een 25 km aan heb geknoopt. Wel een regenbui, maar een korten en dan spreek je de mensen ook weer, dat gaat met handen, voeten en een beetje engels.
Zo ben ik in Nakhon Thammarat aan gekomen in een super hotel.
Zelfs zit ik nu in computerruimte speciaal voor de gasten.
Jullie veel liefs en een fijne dag, dan nu nog wat foto's erop, Cobi

  • 19 September 2012 - 11:45

    Léon & Loes:

    HOI... Cobi
    Leuk weer om je ''tweede deel'' op de voet te volgen. Waren zelf een paar dagen naar Bad Bentheim, maar ik zit nu weer thuis achter de pc. Alles hier weer in rustiger vaarwater, na gezondheidsprobleem voor Loes. Bangkok is voor ons 'bekend' terrein, na een tussenstop enkele jaren geleden op weg naar Sydney. Leuk om de foto's te zien. En die condooms 'herkennen' we: wij waren in bangkok bij een idealistisch restaurant en een deel van onze bijdrage aan het eten ging naar voorlichtingsprojecten. Als dank daarvoor kregen we ook een setje.
    Donderdag komen er weer twee fietsvrienden: schoonzussen uit Ameide. Ga ik in mijn eentej verzorgen, want Loes zit nog een paar dagen met haar zussen in Bad Bentheim (ik ben eruit gezet ;-))

    Goede reis...

    Léon

  • 19 September 2012 - 13:04

    Bart En Magda:

    Dat klink allemaal heel gezellig Cobi! Volgens ons heb je een mooie route uitgekozen en af en toe een regenbuitje, is voor jou geen probleem, toch? Je foto's zijn ook weer super. Jammer dat je op de fiets niet zo'n leuk olifantje mee kunt nemen dat op de foto van vandaag stond. Over een kleine drie maanden zijn we ook in Thailand. Door jouw verhalen en foto's krijgen we er heel veel zin in.
    Veel plezier verder. Diederik Samsom en Mark Rutte formeren vrolijk verder en krijgen nu hulp van Wouter Bos en Henk Kamp. Als je terug bent, zullen ze misschien wel een nieuw kabinet in elkaar getimmerd hebben.

  • 21 September 2012 - 09:39

    Cobi Bult:

    Kees en Koos, ja het is een stukje makkelijker, maar de warmte is wel een klein probleem, veel stoppen om drinkpauzes in te lassen, enz.
    Leon leuk dat je mij volgt, het is hier iedere dag, mooi weer en af en toe een buitje, maar hooguit een uurtje.
    Bart en Magda af en toe bekijk de kranten via de computer, om niet helemaal Nederland te vergeten. Maar van "de film" kan ik nog niet zo goed volgen waar de moslims zich druk over maken. Zie hier alleen de protesten, die hier en daar ontstaan. Maar krijg het nog niet mee, hoe of wat...

    Iedereen een fijn weekend, voor straks.
    Ik ga kijken voor een nieuw verslag en wat foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 157668

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: