Victoria 2 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Victoria 2 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Victoria 2

Door: cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

14 April 2015 | Canada, Victoria

Ga zo vertellen, eerst de foto's.Die staan er op.
Ben fanatiek aan het haken geslagen, de zeehonden zijn gemaakt in Amerika, kleine stukjes haken. Nu ben ik met een kussen aan de gang, iets groter en maak ik de restjes op.
Zo het lijkt er op dat ik moeilijk afscheid kan nemen van Victoria, heb 2 x een nacht bij geboekt. Het is er gezellig, oud, maar super. Gisteren hadden we een internationalel muziek avond, met Canadezen, West Australie, Duitse dames, onbekenden en 2 Nederlandse dames. ( IS zou ook meer muziek kunnen gaan maken i.p.v....) Ik lees de N. kranten in de bib., is nog het zelfde als toen ik vertrok, heb ik het idee. Maar goed Victoria bevalt mij goed. Doet een beetje aan Londen denken, mooie winkels. En de hostel is een van de leukste tot nog toe. Die in Quins Town, N.Zealand is er mee te vergelijken, heerlijk relaxt en overzichtelijk.
Gisteren middag naar de 50+ bioscoop geweest en 2 leuke dames ontmoet, was bijna zo gezellg als met jou, Cornelli. Dustin Hofam speelt er in, "Boys Choir", had een beetje moeite om het koor in het Engels uit te spreken, maar na een lesje in de hostel, was dat probleem ook weer de wereld uit. In amerika betaal je over de consumptie extra je bel. En hier in Canada koop je een broek van 32 dollar en moet je bijna 35 afrekenen. Even wennen is dat. Het leven voor een Europeaan is hier goedkoper dan in Am.
Morgen ga ik dan echt naar Vancouver, de hostel is daar besproken en ook het busje dat mij door de tunnel loodst, richting het centrum, dat scheelt 35 km die dag, doe er dan nog wel 70, het busje is gratis.
Ik heb geprobeerd om "vrienden op de fiets" te regelen, maar die waren niet thuis of de telefoon werkte niet goed, lig aan mij!
Maar hostels zijn goed te doen, je kan dan ook overdag er zijn, bij vrienden op de fiets is dat niet de bedoeling. Vancouver is dan van woensdag tot zondag ochtend, dan met het vliegtuig richting Galgarie.
Daar 2 nachten en vervolgens fietsen. Ik heb al wat info van de Canadezen, die in de hostel verblijven.
Het is mij ook gelukt om 3 nachten bij Warmshowers te regelen. Kreeg leuke positieve antwoorden terug. En er is een hostel onderweg, tot aan Winnipeg. En in Winnipeg is een Motel 6, daar heb ik bijna een abonnement op.
Weet niet hoeveel bib is tegen kom. Maark ook langere afstanden, dus meer on the road. Daar zie ik niet tegen op, wel tegen het stukje met het vliegtuig, maar ja de berg op is ook wat.....
Maar eerst genieten van Vancouver, daar heb ik ook nog een afspraakje met de familie, die ik eerder in een hostel in Amerika ontmoette.
Lieve mensen van de Spil, dat was vanmorgen leuk wakker worden met jullie reactie, heerlijk om te lezen.
Voor de lieve mensen op Sparring een fijne dag, morgen. En voor al mijn volgers een fijne week, liefs en groeten, Cobi

  • 14 April 2015 - 20:52

    BerthaBob:

    Hoi Cobi .
    Zo te lezen geniet je nog iedere dag , de foto's die je tot nog toe verstuur geeft ons weer een beeld waar je bent .
    De laatste foto's van Victoria 2 , die grote paal is dat een echte totempaal en met orgineel houtsnijwerk ?
    Mocht dit zo zijn dan is dat een geweldig kunstwerk .
    Maar jou eigen haakwerk ziet er ook kleurrijk uit , met het oog op de winter met een paar maanden
    heb je waarschijnlijk al een muts en sjaal gehaakt mogen we aannemen !
    Bij ons verder alles ok , verder wensen we je natuurlijk nog een mooie tijd toe op je reis .
    En denk er om geen snoepjes aannemen van vreemde mannen !!!

    Groetjes uit Alkmaar B&B

  • 14 April 2015 - 21:02

    Paula:

    Hoi Cobi,

    wat is het toch leuk om jou verslagen en het commentaar van je volgers te lezen. Wat een tocht met mooie ontmoetingen, verrijkingen van je leven. Overal crea de bea.
    Het is hartverwarmend. Veel plezier ook verderop Canada in.
    Paula

  • 15 April 2015 - 09:48

    Anna:

    En nogmaals de groetjes van Anna!

  • 15 April 2015 - 19:00

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Leuk dat je even rust neemt en haakt. Ik zie een van "mijn" zeehondjes op de foto. Wat een mooie schildering en totempaal, je andere foto's zijn trouwens ook mooi.
    Maandag hebben we een prachtige Chinese dame geportretteerd. Ze had speciaal een chinese jurk meegenomen maar kreeg het daardoor wel koud had ik het idee (korte mouwen, dunne stof)Ik voelde me een beetje schuldig want toen ze vroeg of ze zich zou verkleden zei ik JA.
    Vanmorgen was het heel rustig op de Sparring. Met René ben ik een theekist voor mij aan het maken. Er waren maar weinig mensen.
    Cornelli en Annelies gaan de laatste keer, in mei, mee naar Theater ins Blau. Cecile kan niet en heeft 2 kaartjes aangeboden aan mij, maar eerst nog 20 april. Iedereen is het erover eens dat we volgend jaar niet meer zo'n abonnement nemen, wat jij ook al zei.
    Veel plezier in Vancouver,
    Liefs, Trieneke,

  • 16 April 2015 - 03:57

    Cobi:

    Dank voor jullie reacties.
    De totem palen zijn zeer indrukwekkend. En ik kom mooie tegen.
    Ik neem ook geen bloemetjes aan van vreemde mannen. Vind ik jammer om diep op de fiets mee te nemen, maar het was wel een leuk en hartverwarmend gebaar, toen ik weer eens de fiets omhoog zeulde in Oregon.
    Paula het zijn hele leuke stukjes, die ik zo maar krijg van jullie, ik geniet er van, voora,l als ik een beetje heimwee heb naar jullie of Saar, de huispoes.
    Anna dank voor jr reacties, hoe gaat het met jou?
    En Trieneke het is ook wel lekker als het rustig is. Hoe gaat met je huis en tuin?
    Morgen ga ik hier in Vancouver naar de bib, want daar zit ik nu. Ben vanmiddag aangekomen, fietsend, varend en met de bus, door de tunnel. Een enerverende dag en heel positief verlopen, tot morgen lieve volgers, Cobi

  • 16 April 2015 - 11:09

    Annemiek:

    Lieve Cobi,
    Eindelijk weer eens een bericht van mij. Heb problemen gehad met het ontvangen en verzenden van mails. Eindelijk gelukt met het Seniorenweb. Ben blij dat je het weer zo goed getroffen hebt met de ontmoetingen op je pad. Ik heb inmiddels Wilma ontmoet, leuke vrouw, het gaat perfect met het uitwisselen van je kaart, nogmaals mijn dank hiervoor. Een mooie reis verder en ik blijf je volgen op de voet. Liefs Annemiek

  • 19 Mei 2015 - 06:49

    Wim De Haan:

    Lieve Cobi, alweer een jaar ouder ! van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    en ik wens je nog vele veilige kilometers.
    Veel liefs, Wim de Haan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 157581

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: