Çubuk ten noorden van Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Çubuk ten noorden van Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Çubuk ten noorden van Ankara

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

03 Mei 2012 | Turkije, Ankara

Goede middag, hoe is het in Nederland of in Suriname, Oostenrijk, Duitsland of New Zealand?
Hier in Çubuk en met mij prima.
Ben om half acht vanmorgen Ankara uit gefietst en dat ging redelijk makkelijk.
Zie foto's. Zag dat mijn voorwiel er verkeerd instond en heb dt met een vriendelijke man bij een benzinepomp even omgedraaid. Nu weet ik weer hoeveel km ik afleg.
Verder is iedereen zeer geinteresseerd waar ik vandaan kom en naar toe ga.
Het is hier al lekker agrarisch, want ik heb wel 15 zaken gezien waar zij tractoren verkopen. Dus het platteland is inzicht.
Toen ik om 13.00 uur ( een korte tocht vandaag)in Çubuk aankwam vroeg ik een mooie man naar een hotel. En die regelde gelijk met zijn telefoon het Öretmenevi, (docentenhuis).
Daar werd ik welkom geheten met eerst thee. En darna kwam de burgemeester, die in Duitsland heeft gewerkt en nu hier burgemeester is,voor de vertaling. En een aantal van zijn kinderen zijn docent . Hij was toch in het huis en deed even de vertaling.
Heb al lekker een soort pannekoek gegeten en zag op het plein dat er gratis boompjes werden uitgedeeld. Kon ook bloed geven op het plein, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ben nu bezig metmijn internet verslaving.
Veel liefs Cobi

link voor picasaweb photoalbum

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=116321547177381438321&target=ALBUM&id=5743056455846860497&authkey=Gv1sRgCIODve3b6PvZwQE&feat=email

  • 03 Mei 2012 - 13:27

    Ron:

    Heb je al veel lekke banden gehad? Ga rustig door met fietsen en ik blijf je vanuit de luie stoel volgen. Als je je eindbestemmig bereikt, trek ik een fles champagne open en drink die op jouw gezondheid op. Als je met dit tempo doorgaat, zet ik 'm over twee maanden koud!!!!!!!!!!!!!!

  • 03 Mei 2012 - 14:47

    Willieharthoorn:

    Cobi,je kent me vast niet meer, maar ik ben de moeder van Thierry. Ik vind het heel leuk om je zo te volgen. Geweldig hoor, Thierry vond het toen ook zo leuk toen jullie samen tot Amsterdam hebben gefietst.
    Ik vertel hem nu wat ik op de foto's allemaal zie.
    Een fijne reis verder. Willie

  • 03 Mei 2012 - 21:20

    Marike:

    Hoi cobi, ik kan je alleen vertellen dat het hier in de Vogezen erg gaaf en mooi is. Wees maar blij dat je hier niet fietst met al die bergen:) hoewel ed vandaag n poging heeft gedaan. Ik rij wel met de meiden met de auto.... Wat leuk dat je bij öretmen mag slapen. Ga je ook daar een school bekijken? Tekenles geven? Ben nog aan het vragen wie een turkse mailvriendin wil, maar daar wordt nog niet zo happig op gereageerd. Ik zoek verder. Je schiet al lekker op en ik hoop dat die visum nu ook gaat lukken, zodat je vrolijk verder kunt. De burgemeester op de thee, wauw! Genietse en veel fietsplezier, liefs, marike

  • 04 Mei 2012 - 09:46

    Annelies 4-5-12:

    Heey Cobi, Even niet geweest, wenste je ingedachten mooi weer en alle liefs en goeds. En werd door Trieneke bij gepraat tijdens wandelen in het Hyacinthen bos Ockenb.Nu week je vrij. lekker bijgekomen. Niet gefietst maar gezeild op de Kaag. Alles net bewonderd op je site. Indrukwekende reeks aardige lieve mensen die je ontmoet hebt. En wat heb jij een hooooooop gzien en meegemaakt. Je blijft er relaxed bij. Je ziet er mooi en ontspannen uit op de foto's Lekker joh. De banden houden het goed deze keer geloof ik, maar het is natuurlijk ook een superfiets. Cootje geniet ze en voorzichtig in die enge tunnels tot volgende keer. Veel liefs Annelies

  • 04 Mei 2012 - 14:18

    Cobi:

    Ja Ron het gaat lekker, maar vandaag en gisteren 2x 45 km afgelegd. Dus niet te voorbarig zijn. Hier prachtige bergen, geen heuvels meer, zelfs met zneeuw er op.
    Lekke banden nog niet. Zie wel veel glas onderweg en denk dan ...........

    Willie, je achternaam ken ik natuurlijk. Doe thierry de lieve groeten en vraag aan Thierry de groeten te doen van mij aan de weekend rjders in Mei
    Marike het wordt nog gekker. Ben weer in een öretman evi en ben voor het avondeten uitgenodigd. Heb gezegd geen dier te slachten. Dan kom ik.
    En ja wil wel blijven, maar je hebt dan geen vrijhied hier. edereen wordt ingeschakeld om je te begeleiden.
    Dus morgen weer op de fiets en volgend jaar terug voor een nieuwe expeditie (lesgeven)
    Fijn weekend Annelies en liefs en groeten voor al mijn fans Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 157681

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: