Korumburra t/m Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Korumburra t/m Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Korumburra t/m Lakes Entrance

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

12 December 2012 | Australië, Lakes Entrance

Zo, ben al ongeveer 300 km van Melbourne verwijderd op de fiets, iets verder, want ik heb gezellig de trien een stukje genomen en dat werkt prima, goedkoop en comfortabel. Vanavond neem ik de nachtbus, van half twaalf en ben dan morgen ochtend, 3 uur am op de bestemming, Merimbula, kan het nog niet goed uitspreken, want het klinkt nog steeds anders als de Ausi's het zeggen. Dat komt zeker 10 x voor per dag, he o you mean that!
Het fietst lekker, mooie omgeving, weinig verkeer, ander verkeer, leuke dieren, witte papegaaien, zwarte zwanen, veel vlinders, koeien en hun kinderen, alleen nog maar een dode gangeroe gezien, maar dat gaat komende week veranderen.
Het ruikt naar hooi, gemaaid gras en heel veel fruit, maar ze zijn hier voor de fruitvliegjes erg bang.
Tot nog toe geen snakes and spiders gezien, wel over bezorgde Aussi's ontmoet. Morgen ligt de sleutel ergens zodat ik in de hostel kan slapen, als ik de bus uit kom. En de man van deze hostel, belde het bus bedrijf op om te zeggen dat de chauffeur mij om 23.15 bij deze hostel mij op moet pikken, zonder overleg met mij, maar ja, het is toch heel sharmant.

Mijn ziggo email werkt niet zo, daarom Cecile en Rian, bedankt voor jullie mailtjes, dat is altijd mmmmmmheerlijk even terug in Nederland.
Lieve fans een fijne dag, als jullie aan het werk zijn, zit ik in de bus en denk aan jullie, liefs en groeten, Cobi

Het werkt vandaag weer anders met het blog.
Ben vanmorgen vroeg aan gekomen in Merimbula, met de bus, alles tot in de puntjes verzorgd, bijna bij mijn bed uit de bus gezet!
Elly bedankt voor de reactie, Annelies jij een fijne kerstvieringen, heb je verdiend na hard werken. En ik neem de foto, kan helemaal niet paardrijden, veel te hoog op een paard.
Jeanette, ik kan een beetje vergelijken, maar je kan peren niet met meloenen vergelijken, wel weet ik dat de hele wereld lekker in elkaar zit, wat betreft lieve, vriendelijke en hulpvaardigen mensen. Die wel andere gewoonten hebben, leuk, soms niet leuk, beetje moeilijker om mee om te gaan. Bali was gewoon heerlijk, omdat ik daar 18 jaar geleden ook was, voor 5 weken. Dus herkende ik veel en was er ook veel veranderd, maar de mensen van toen waren er nog wel.
We gaan niet tennis kijken maar "kaiakken", weet even niet hoe je het schrijft.
Hier in Australie is het heel overzichtelijk, met de mensen, het verkeer, de landschappen zijn groots, variatie in dieren en planten. Nog geen spin of slang gezien, wel een kakkerlak, gisteravond, Brrrr.
Bedankt voor jullie reactie en een fijne dag, donderdag, liefs en groeten, Cobi

  • 12 December 2012 - 07:24

    Cobi Bult:

    Hi Hayri, hoe gaat het met je?
    Lief van je dat je mij probeert te bellen, maar mijn bel te goed is op, na het laatste gesprek met je.
    Lieverd probeer eens de email, of het blog om iets van je te laten weten.
    Verder werkt het sms ook niet altijd. Maar ja, kijk maar wat je uit komt,heel veel liefs en een aai voor Saar, Cobi

  • 12 December 2012 - 10:36

    Jeannet Dooper:

    Dag Cobi,

    je gaat hard, Bali al verlaten en nu al twee weken in Australie. Als je jou een tijdje niet volgt, lijkt het of je reuzenstappen maakt. Fijn dat je op Bali een pauze hebt ingelast, dat heeft een reiziger nodig tussendoor. Je kunt niet door hollen, wat in het gewone leven natuurlijk ook funest is.
    Dit tweede deel van je wereldreis zul je op een andere manier beleven, daar je deze gebieden al eerder hebt bezocht. Waarschijnlijk nieuwe streken, de cultuur zal toch herkenbaar zijn. Hoe ervaar je beide reizen? Je kunt nu vergelijken.
    De Kerst breng je door met je zoon en dochter? Hoe zat dat ook al weer? Begin januari bezoek je het tennistoernooi dat weet ik nog. Eind augustus aten we op een regenachtige avond in een restaurant bij de haven van Scheveningen, december leek ver weg, Australie fietsend bereiken helemaal, nu schrijf je er over alsof je daar een leven lang geweest bent. Indrukwekkend wat je doet, bijzonder dat het op een ontspannen manier lijkt te gaan. Het zal een combinatie zijn, jouw opgewekte karakter, positief, weinig eisen en de vriendelijke mensen die enthousiast worden dat jij op deze manier het avontuur aangaat, daarmee aangevend hen volledig te vertrouwen. Agressie roep je niet op. In Australie waarderen ze jouw fietsavontuur ook? Daar zijn ze het wel gewend, al hoewel ik denk dat het vaker jonge mensen zijn die op jouw manier zich verplaatsen dan vrouwen van jouw leeftijd. Heeft iemand in de wereld bijgehouden hoeveel vrouwen van zestig en ouder alleen op reis gaan? Onder jouw condities, een cruise kun je alleen doen, al blijf je twee jaar weg, dat is een ander verhaal. Jij doorstaat ontberingen, mist vaak luxe, weet niet waar 's avonds te slapen, dat is groots.
    Mis je Nederland tussendoor? Het voorspelbare leventje in de Columbusstraat? Cobi bedankt voor je mooie verhalen, geniet van het Europese Australie, voor de Kerst hoor je nog van mij.

    De groeten van Jeannet Dooper/

  • 12 December 2012 - 21:46

    Elly Van Ham:

    Hoi Cobi,

    Even een kort berichtje uit Schagen.Wat ga jij als een sneltrein zeg en dat op de fiets grotendeels. We lezen steeds je verhalen en hebben veel bewondering voor jou.Hier gaat het goed veel oppas op de kleinkinderen en ik werk nog 6 uur voor de thuiszorg.Wordt jij het fietsen nog niet zat? Dat zal wel niet want dat is niet jouw stijl. Soms als ik over jouw tocht vertel dat kunnen zij dat bijna niet geloven. Ik ben trots op je veel succes verder met je tocht.Wilde je weten welke plant er op de foto stond volgens mij is het een Agapanthus.

    veel liefs Elly.

  • 13 December 2012 - 00:07

    Annelies:

    Hoi Cobi,
    Op dat paard ben jij dat echt?
    je wordt met de dag jonger en sprankelender. En... wij maar werken, weer een paar uren meer gekrgen. Maar volgende week een leuke kerstviering. Er hangt versiering hier en daar en de Horeca-afd is hard aan het werk alles voor de 21e 's middags. lekkere hapjs en optredens van studenten.. Leuk sfeertje, Het team heeft donderdag avond een kookworkshop met lekaar in de keuken van Schiedam. Ben benieuwd.
    Groetjes en liefs. geniet ze.

  • 13 December 2012 - 00:07

    Annelies:

    Hoi Cobi,
    Op dat paard ben jij dat echt?
    je wordt met de dag jonger en sprankelender. En... wij maar werken, weer een paar uren meer gekrgen. Maar volgende week een leuke kerstviering. Er hangt versiering hier en daar en de Horeca-afd is hard aan het werk alles voor de 21e 's middags. lekkere hapjs en optredens van studenten.. Leuk sfeertje, Het team heeft donderdag avond een kookworkshop met lekaar in de keuken van Schiedam. Ben benieuwd.
    Groetjes en liefs. geniet ze.

  • 13 December 2012 - 18:33

    Paula:

    Hoi Lieve Cobi,

    wat een heerlijke, bijzondere tijd heb jij. Binnenkort bij je dochter in Nieuw Zeeland!
    Wat een mooie belevenissen allemaal. Ik hoop het allemaal van je te horen als je terug bent in maart/april.
    Ik vertrek morgen 7.15 naar Gambia, vervolgens 2 uur met de Jeep naar Casamance in Senegal.
    Een maand onderdompelen in Afrika met muziek, dans, natuur etc.
    Spannend, ik ben heel benieuwd.

    Dus ik wens jou alle goeds en mooie, gezellige dagen met je dochter.

    Heel veel liefs, Paula

  • 14 December 2012 - 01:14

    Cobi Bult:

    Paula een hele fijne vakantie en jouw feestdagen verlopen ook weer anders dan gewoonlijk, geniet er van, veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 1056
Totaal aantal bezoekers 157675

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: