Auckland, 9 januari 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Auckland, 9 januari 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Auckland, 9 januari 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

09 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, de volgende keer ga ik waarschijnlijk met de kayak van Nederland naar N. Zealand. Want mijn eerste les in het zwembad ging redelijk goed en was "very nice", zie video.
Maar eerst zijn we vorige week vrijdag een cricket wedstrijd gaan zien, dat was gezellig, met mensen, weer ander "soort" dan fietsers. Gaaf als de bal het veld uit geslagen wordt, 6 punten en soms vangt het publiek de bal, die gaat dan terug het veld in, want de bal kan niet gewisseld worden. Als de bal soms niet gevonden wordt, dan komt er een andere bal, uit een koffertje, die ongeveer even lang gespeeld heeft als de bal, die niet gevonden is.
Zaterdag is Olga gaan assisteren bij de kayak vereniging, op het strand en ik heb mijn neus weer laten verbranden, tijdens het kijken en zwemmen. We hadden een mooie bai, met veel dagjes mensen en hun barbeque. Zondag het museum bezocht en maandag een super mooie jurk gekocht, voor Pasen.
Gisteren mijn fiets laten nakijken, nieuwe ketting en "versnellings schijven", (waren redelijk versleten) vernieuwd. De fietsenmaker deed dat natuurlijk en ik stond erbij, te babbelen. Hij gaf wat tips over rij gedrag van automobilisten, die zijn nog niet zo ervaren met fietsers, zij weten dan ook nog niet dat zij een afstand van 1 1/2 meter tussen fietser en auto moeten houden bij het passeren. Dat gaat wat worden maandag als ik begin, maar ik start met de bus, richtin Paihia, vervolgens ga ik op de fiets 17 km doen naar Kawakawa, daar is kunst te zien van Hundertwasser, een Oostenrijker, met veel kunst in Wenen, bijzondere man, heeft de laatste 17 jaar hier gewoond.
Ik fietste vandaag Auckland een beetje door, soms langs het water, regelmatig op en neer, zonder bagage, om een beetje in conditie te blijven.
Morgen gaan we echt N.Z. beleven, nou ja beetje Australisch zit erbij, we gaan bij vrienden van Olga eten, die ik al een keer eerder ontmoet heb op een vorige reis.
En vrijdag ga ik Limmers ontmoeten ( Limmen is mijn geboorte dorp, in Noord Holland) het is familie die voor een aantal weken hun kinderen en kleinkinderen bezoeken.
Zo nu de foto's en de video erop zetten, jullie een fijne woensdag, groeten, Cobi

  • 09 Januari 2013 - 22:54

    Abdullah Ekinci:

    IK ben Abdullah
    ik ben op trots je naams familie Ekinci en groetjes van iederen en ook van naris en yvonne.
    we volgen je allemaal. tot snel xxx

  • 12 Januari 2013 - 10:32

    Cobi Bult:

    Dank je wel Abdullah, doe de groeten terug aan iedereen, die wij kennen.
    Het gaat hier lekker, met kayakken en fietsen. Hoop jullie weer in april te zien in Den Haag, op de thee met baklawa. Liefs en groeten, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 157668

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: