Serang - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Serang - Reisverslag uit Serang, Indonesië van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Serang

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

30 Oktober 2012 | Indonesië, Serang

Goede middag, het water loopt over mijn rug. En ik ben blij dat de zon schijnt. Gisteren ben ik met de boot van Sumatra naar Java gevaren. Er was geen kaartje voor de fiets, zo ik werd door de heren begeleid naar de boot en daar werd denk ik gezegd dat het oke was als ik mee zou gaan. Geregeld, alleen een zitplaats in de airc kost een euro, anders zit je ergens anders. Later gedaan om wat te kletsen met de mensen, over de presidenten, heb een boek gelezen nu over Habibi en zijn vrouw. maar er is nog interessantere president. Heb het boek nog niet kunnen kopen, maar wel 2 uur voor op stap geweest in taxi's. Weer leuke ontmoetingen, zie foto's
Zondag heb ik een leuke man uit Traunstein, Duitsland ontmoet, hij was geinteresseerd in vulkanen, en deed 8 weken Sumatra. Samen gegeten en zijn afscheid gevierd met een bier, uit de supermarkt.
Hij had nog niet veel toeristen ontmoet, want we zaten in een heel sober hotel, nog geen 7 euro, het was voor mij ook wel een beetje afzien, met de badkamer. Nu weer een super douche!
Het hotel was een huis nog door Nederlanders ontworpen en bewoond geweest in de geschiedenis. Gisteren ook een praatje met een jonge man over de geschiedenis van Ind. met Ned.
Iedereen is leuk en vriendelijk, hier in een grote stad, is het ook hello how are you, and what is your name? En glimlachen op de gezichten.
Gisteren ook bij een drinkpauze lieten de jongens een vlieger op, dat is heerlijk om te zien, zo vlak langs de weg.
Morgen ga ik een bus nemen voorbij Jakarta, als het lukt.
En o, ja het slachtfeest viel reuze mee. De moskee gaf veel gebeden en aandacht eraan, maar het geluid dat is voor mij geen probleem, gezellig.
En kwam voorbij een kleine moskee, de weg was afgezet en daar waren de mannen op een groot zeil een rund aan het ontleden en de hele buurt, nou bijna, stond er omheen. Geen foto gemaakt, leek mij niet gepast, zo voelde dat. En ik denk dat iedereen die daar stond een deel ervan kreeg.
Zo dat was het schapenfeest.
Vandaag weer eens een super capucino met donuts gegeten als lunch. Vanavond weer iets van de straat denk ik.
Jullie voor vandaag een fijne dag, liefs Cobi

  • 30 Oktober 2012 - 09:54

    Kees En Koos:

    Hallo Cobi ,
    weer eens een berichtje van ons uit het Haagje , we volgen jouw belevenissen dagelijks
    en begonnen net een beetje ongerust te worden 5 dagen geen berichtje ,maar vanmorgen
    was er weer nieuws .Knap hoor zoals het dit doet .
    Het is hier erg nat en koud ,dus wat dat betreft zit je daar beter .
    Een goede en voorspoedige voortzetting van je reis .
    Hartelijke groeten Kees en Koos .

  • 30 Oktober 2012 - 12:51

    Rita En Nelson:

    Halo Cobi,

    Volgen je met veel belangstelling, je schiet al lekker op.
    Nadat we smorgens gekeken hebben of Auckland online is kijken we in de mail of jij al opschiet.
    We kijken uit naar onze ontmoeting in Auckland in januari.
    Wees voorzichtig en tot ziens.

    Rita en Nelson.

  • 30 Oktober 2012 - 21:02

    Stella:

    hoi Co, net klaar met een rokje! Ik mis onze naai/puzzelsessies! Wanneer gaan we dat weer doen? Trouwens, je naaimachine doet het nog steeds!!!!!!!!!!!!
    Geniet en veel kusjes, stella

  • 01 November 2012 - 06:18

    Cobi Bult:

    Leuk Koos en Kees, het gaat de ene dag lekkerder dan de andere, vooral als het hotel een lekkere douche en een leuk kleurtje heeft dan heb ik het naar mijn zin, maar als het bad gedoe niks is dan is het een droevenis en wil ik naar huis! Maar de mensen zijn zo lief en dan denk ik stel je niet aan, Morgen is het weer beter. En dat is dan ook zo.
    Ja Rita en Nelson, het lijkt me gaaf om jullie en ook jullie kinderen en kleinkinderen daar te ontmoeten en misschien wat te gaan doen. Eerst er maar naar toe op de fiets en jullie met het vliegtuig, een goede reis alvast. 2 dec. vlieg ik naar Australie en 25 dec. naar Auckland. Veel liefs voor iedereen in Limmen van mij.
    Stella ik praat af en toe in mezelf met jou en ik mis ook ons samenzijn.
    Begin april hoop ik weer bij jullie te komen koffie drinken. Wil je alle collega's van je de groeten doen, liefs en dikke kus, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 157373

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: