Coos Bay - Reisverslag uit Coos Bay, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Coos Bay - Reisverslag uit Coos Bay, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Coos Bay

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

03 April 2015 | Verenigde Staten, Coos Bay

Vanmorgen kom ik uit de mall, in Banden, daar heb ik water ingeslagen en fruit, zie ik een superbusje staan.
Gaat u ook richting het noorden, nee was het antwoord, maar u kunt over een uur mee naar het noorden.
Zo een rustdag, met een leuke ontmoeting tijdens het wachten.......daar vertel ik later op de dag verder over...
Dan ontmoet ik Pat en Sue, praten over geschiedenis, zijn ouders, vader Amerikaan en moeder Duits ontmoeten elkaar in 1937, zo dat is een heftig verhaal, ongeveer wat zich nu ook nog afspeeld. Weet u het zeker dat u met een Amerikaan wilt trouwen?
Babbelen ook over de natuur, Pat is bezig met het beschermen van het bijenvolk. En zo komen we van het ene op het andere onderwerp.
Vandaag dus een rustdag, uitgeslapen voor het eerst in weken. Meestal sta ik tussen half zeven en zeven op, vertrek dan zo rond 8 uur, na een koffie en wat vulling, soms weinig, andeere keer weer super veel. Hangt van de vorige dag af. En wat ik nog bij me hebt, of wat je de eerste 30 km tegenkomt.
Heel indrukwekkend is de natuur, de afstanden, de leegte van het land, wat inwonders aangaat. En de leuke dieren, die onverwachts verscheinen en ook weer snel verdwijnen.
Op de foto's staan vuurtorens, die kan ik niet meenemen, maar dat is een leuk souvenier, ga ik misschien wel met een van jullie nog eens ophalen, met de auto dan.
Zo nu afsluiten en even met google maps de komende dagen door surfen, peddelen, liefs en veel groetjes, Cobi

  • 04 April 2015 - 12:09

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Leuk om je op de foto "in het echt" te zien, zonder helm en zo, zijn dat Pat en Sue of weer anderen?
    We hebben een leuke avond gehad gisteren en op je geklonken. We hebben zoals gewoonlijk weer lekker gegeten. Het voorgerecht van Annemiek was gevulde portobello, of aanverwante grote paddenstoel, gevuld met peer, blauwe aderkaas en croutons. Ik had als hoofdgerecht voor indiaas gekozen, een gekruide rijstpilav met rozijnen en amandelen, een groentecurry met spinazie, tomaat en kikkererwten en een verse mangochutney. Een frisse bijpassende Salade van Annelies met spinazie, bietjes en alfalfa en Paula rondde het af met een taart met amandel en citroen, gegarneerd met kiwi. Het sloot weer wonderwel goed op elkaar aan qua smaken en zwaarte. Onze volgende afspraak is begin mei en daarna ben jij er weer bij.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag,
    Liefs, Trieneke

  • 04 April 2015 - 13:13

    Paula:

    Hoi Cobi,

    tot mijn schande had ik nog helemaal niets geschreven. Maar wat een mooie reis weer. Weer heel andere impressies als de andere landen waar je geweest bent. Wat heerlijk toch zo op de fiets. Je ziet er alweer 10 jaar jonger uit.
    Wij hebben gisteren inderdaad weer heerlijk gegeten. Een restaurant is er niks bij.
    Hoop dat je geen wind hebt, en al goede klimspieren.

    liefs Paula


  • 04 April 2015 - 17:55

    Wim Harfterkamp.:

    Hoi Cobi.

    Je kilometerteller staat denk ik nu zo ongeveer op 1250 km. Voorwaar een pittige prestatie .
    Leuke foto's en zo te zien ook , net als bij ons , nog niet echt warm.
    Bij ons was het weer afgelopen week in ieder geval kommer en kwel met heftige donderslagen en bij ons op de vijftiende etage met de wind pal op de ramen niet echt prettig.
    Vandaag samen met Ria boodschappen voor beide paasdagen ingeslagen. Op eerste en tweede paasdag
    komen de kinderen met de kleinkinderen bij ons eten dat wordt druk maar heel gezellig.
    Wens jou ook een heel fijne paasdagen en veel veile kilometers.

    Liefs van Ria en Wim.



  • 04 April 2015 - 21:43

    Cobi:

    aan het verslag te zien is dat gister avond niet goed gegaan.
    Ja dat zijn pat en Sue, op de foto. En vanmorgen heb ik even gekeken hoeveel km er op zitten, nou ja ook lopend, want dan gaat de teller ook nog steeds door. Het is iets meer dan 1.500 km.
    En gisteren in de bus en morgen ook weer, want het weer is niet stabile, net als bij jullie. 's morgens rij ik met handschoenen aan van Gemiva, daarom ook een Zwaan op de foto, hierboven, want dat is de connective met De Spil en Sparring.
    Ik mis jullie allemaal heel erg als ik een dag niet fiets, zoals vandaag, maar dan zit ik achter de computer voor het nieuws uit Nederland, dat kan gratis bij de bib, meestal een uur, maar hier nu anderhalf uur. Dan bekijk ik ook hoe de komende dagen gereden gaat worden. ik heb ook een kaart van Oregon, een fietskaart, met mijlen en hoogte verschillen, dat zijn dan die dag mijn hoogte punten. Als het niet veel hoogte punten zijn kan ik meer mijlen maken.
    Lichamelijk gaat het tot nu toe lekker, na 2 lange dagen zit een stoel lekkerder dan mijn zadel, maar het gaat. Ik heb 2 blauwe enkels, die bijna weer de gewone kleur hebben, mijn neus is verveld, maar wordt nu goed in gesmeerd, mijn kuiten krijgen veel kleur en hebben een pealing nodig, mijn duimkloofjes zijn dicht, gelukkig want met schakelen, gebruik je de duimen en op en neer, ja regelmatig, dat is het wel zo ongeveer.
    Als ik naar boven fiets dan eindig ik bij 1.3 en stap dan af om verder te lopen. en na beneden gebruik ik 3.9, tot 45 km per uur, als ik alleen ben zonder auto's, 's morgens vroeg in het weekend.
    Volgers leuk en lief jullie reacties, maar ik weet dat jullie het ook druk hebben met werk enz.
    Nog steeds een fijn Passweekend, liefs en groeten, Cobi

  • 05 April 2015 - 08:08

    Cobi:

    Van harte gefeliciteerd Trineke en een zonnige dag yoe gewenst van uit Goos Bay, liefs Cobi

  • 06 April 2015 - 10:27

    TrinekeCollet:

    Lieve Cobi,

    Je verslagen van eind maart en april gelezen en je foto's bekeken. Wat een prachtige natuur en je ontmoet meer mensen dan in het begin van je tocht, denk ik zo. Dat maakt de reis wel veel leuker, lijkt me. Minder leuk waren natuurlijk de verschillende keren, dat je met een lekke band langs de weg stond, zulke dingen gooien wel behoorlijk roet in het eten. Gelukkig dat je toch nog behulpzame mensen hebt getroffen ook al zijn de mensen in Amerika zakelijker dan in Nieuw- Zeeland.
    Je moet op deze reis nog harder werken. dan de reis naar Nieuw-Zeeland, vanwege alle hoogtes die je moet nemen. Mijn bewondering voor je prestaties was al heel groot, maar neemt nog toe als ik lees wat je allemaal moet overwinnen om je bestemming te bereiken. Is het fietsen langs de High-way af en toe niet eng, als die reuze gevaartes van opleggers je passeren?
    Ik hoop dat de achterband je niet meer in de steek laat en dat je leuke mensen blijft ontmoeten en kunt genieten van je tocht.
    Hartelijk dank voor je felicitatie met mijn verjaardag, wat attent van je. Ik ga morgen voor een week naar Zuid-Limburg met twee schoonzussen, ik heb er zin in.

    Liefs, Trineke

  • 06 April 2015 - 15:19

    Cobi:

    Trieneke, fijne week voor jullie allen en Limburg heeft ook heuvels, daar ben ik voor mijn eerste lange reis naar toe gefietst om te oefenen, 1989, was dat naar Wenen.
    En Wlma leuk en fijn je bericht en doe de groeten aan mijn lieve buren, links, rechts en boven en vooral de jongens.
    Volgers een fijne dag, ben net op, 6 uur en kijken wat de dag gaat brengen, liefs, Cobi

  • 06 April 2015 - 22:36

    Lieke:

    Hoi Cobi,

    Even een korte groet. Ik ben weer bij gelezen. Wat heerlijk om zo te avonturen. Geniet ervan.
    Het allerbeste.En weet wat we op woensdagmiddag doen? Bridgen. Het is er eindelijk van gekomen.
    De Paasdagen waren gezellig met alle kinderen.
    Heel veel groeten van Hans en Lieke

  • 15 April 2015 - 09:46

    Anna:

    Ha Cobi,
    Wat leuk om weer wat over je reizen te lezen! Een heel fijne dag gewenst en .... Goede reis weer verder! Veel groetjes Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 157372

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: