Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

16 April 2015 | Canada, Vancouver

Zo eerst de foto's, gelukt.
Gistermorgen een roerend afscheid in en van de hostel in Victoria, vervolgens op de fiets en langs een mooi fietspad richting Swartz Bay gereden, ontmoeting met een Canades mede fietser, die ook die kant op reed, zo hoefde ik niet meer op te letten hoe te rijden. Al babbelend bij de ferry aan gekomen, zo iets als in Dover- Calais was het hier, even uitkijken waar je en hoe je de boot op kom, maar dat was hetzelfde als Hoek van H. naar Harwich.
Lekker in de zon, met de koffie.
Aan gekomen stond er weer een bus klaar met fietsrek, dus deze genomen en niet het speciale busje vlak voor de tunnel. In de bus zat een dame met haar eigen vervoer, haar ouders komen uit Zeeland, dus even de hollandse woorden met mij uitwisselen. Naast mij zat een jonge dame met fiets, zij loodse mij over een brug heen om naar het centrum te fietsen. Dat ging goed en was super te doen. Hostel, staat ook op de foto, in een leuke straat. Ik deel de kamer met een jonge dame uit England.
Het ontbijt is de meest uitgebreide tot nog toe van de hostels en een jonge man uit Brazilie was aan het woord, begreep niet alles, wat hij zei, want hij ratelde aan een stuk door.
Toen de straat op, ook wat foto's, postzegels gekocht en nu in de bib.
Ik heb er ook een bus met fietsrek erop gezet, misschien een nieuwe service van de HTM? Ook kunnen met mensen met rolstoelen, electrische wagens met de gewone bus mee, een loopplank wordt om geklapt, je rolt naar binnen en de schauffeur zet je vast.
De weg nog een een keer gevraagd, het meisje uit Duitsland liep een stukje met mij mee. Vervolgens een praatje met de info man, bij de bib., over Nederland.
Het is mooi weer, hoop ook voor jullie in het weekend en ga nu de straat op, veel liefs, Cobi

• 16 April 2015 - 21:10

Koos Houweling( Schildersclub):

Meid, meid ,Wat een belevenis allemaal. Ikzou wel met je mee willen maar dan achter op.(Ha Ha ) Op de club was het weer gezellig Lieke trakteerde nog voor haar verjaardag en
    Maandag gaan we lunchen en daar na naar het Maurits huis. Zal best mooi zijn.
    Hier hebben we nu meer zon maar nog steeds een koude wind.
    Co ,veel liefs en een veilige voort zetting met de reis .
    Gr. Koos

• 17 April 2015 - 17:24

Wim Harfterkamp:

Hallo Cobi.

Je bent ook een echte globetrotter dat reist en reist maar en komt allemaal leuke mensen tegen uit heel veel landen. Je fietst ,bust ,treint en vaart een hele belevenis allemaal.
    Woensdag zijn Ria en ik met 60 mensen van de Nederlandse Bibliotheek Dienst naar Arnhem geweest om daar de Rozet te bezoeken een prachtig gebouw met een bibliotheek vestiging die ook dienst doet als trouwlocatie Lezingen en partijen. Na de lunch richting Oosterbeek om het Airborne Museum te bezoeken.
    Ria vond het niet prettig omdat daar het verloop van het einde van de tweede wereld oorlog te zien was en die herinneringen vielen toch zwaar. Na nog een wandeling door een nabij het museum gelegen park weer terug de touringcar in richting Haarzuilen waar in Het Wapen van Haarzuilens van het diner werd genoten.
    Daarna terug naar de opstapplaats in Leidschendam waar onze auto geparkeerd stond en van daar weer terug naar Den Haag. Al met al en enerverende maar vermoeiende dag,
    Wens je nog vele mooie zonnige en vooral veilige fietskilometers en leuke ontmoetingen.

Met warme groet van Ria en Wim

• 18 April 2015 - 17:00

Cobi:

Koos en Wim en jullie dames, geniet maandag met de andere deelnemers van het uitstapje in Den Haag. Volgend jaar hoop ik weer van de partij te zijn.
    Ik ben op de helft van de reis en tot nu gaat het voor de wind. Af en toe een hobbel, maar die kom je ook tegen als je thuis blijft. Gister was een super dag. Vertel ik later in de bib over, gelijk met wat foto's. Tot later, nu ontbijt, met alles er op en er aan, in deze hostel.