Astoria- Ilwaco - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Astoria- Ilwaco - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Astoria- Ilwaco

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

07 April 2015 | Verenigde Staten, Astoria

Good morning, dat zeggen de mensen hier, als begroeting. Arcata is bijna in zicht, dat wordt een koffie stp vandaag, dat is de laatste plaats in Oregon, over een brug van 4 km lang fiets ik dan de staat Wassington in.
Gisteren ontmoette ik een fietser van hier, die mij dat vertelde, dat er geen rijstrook voor fietsers is, dat is dus vandaag een hobbel om te doen, wel ervaring met dit opgedaan in N.Z., daar ging het goed, alles bleef rustig achter mij. Maar het voelde toen ,wel als hete adem in mijn nek, chter mij!
Gisteren heb ik de hele dag met busjesgereisd, 5 stuks, was goed te doen, met regen en zo komt het dat ik Oregon ga verlaten. Het was een leuke dag, met verschillende ontmoetingen, aardige schauffeurs, behulpzaam en mooie uitzichten.
Calefornie was makkelijker met fietsen, brede vluchtstroken en telefoondiensten langs de weg en het weer was mooier.
Oregon is ruiger, het zuiden iets minder bewoners, hier boven lijkt het een beetje op de kust van zuid- noord Holland, meer mensen gezien, maar ik dat in de bus, dat is toch een andere ervaring dan op de fiets, was meer toerist gisteren. Kijken wat het vandaag gaat worden. Voor jullie nog een " good day" en een leuke avond toe gewenst , liefs Cobi
Levi jij ook van Harte Gefeliciteerd en nog een fijne avond met de hele familie, groeten voor jullie en veel liefs, Cobi

Vandaag is reuze meegevallen, zit nu in Ilwaco, staat Washington, de brug was goed te doen, er wordt aan gewerkt en dan gaat het verkeer over een baan en moet er gewacht worden op elkaar, daar staat een mijnheer of mervrouw het verkeer te regelen en ik fiets dan meestal over de baan waar gedeeltelijk aan gewerkt wordt, relaxt is dat en daarna komt het verkeer ook in " propjes", langs rijden, even stil en dan weer wat auto's. Het was een mooie tocht, zo de eerste indrukken over deze staat is mooi en relaxt, de bib. werkt uitstekend.
Morgen ga ik hier de bus uitproberen, ziet er goed uit en ik doe een hoop ervaring op met het openbaar vervoer.
Voor nu een fijne woensdag, op Sparring en natuurlijk ook op de Spil.
Liefs voor de volgers, groeten, Cobi


  • 07 April 2015 - 20:43

    Hendrik Jan:

    Ha die buuf!

    Leuke verhalen. Je hebt al een behoorlijke afstand afgelegd. Ben heel benieuwd hoe het stuk tot Canada is. Wij zijn nooit ten noorden van san Francisco geweest. Spannend! Hoe is het om altijd naar links te kijken om de zee te zien? Hier in den haag alles okay. We hebben opdracht gegeven aan een dakbedekker om de lekkages aan te pakken. Waarschijnlijk beginnen ze half april. Is dus klaar als je terug bent. Zijn ook nog met een schilder in de weer, maar die opdracht nog niet gegeven.

    We blijven je volgen!!!! Lieve groet, je buurmannen.

  • 07 April 2015 - 21:24

    Wilma:

    `Lieve Cobi, ben blij te lezen dat het zo goed met je gaat, ook leuk dat je zoveel mensen ontmoet, interessant hoor, al die verschillende mensen, je schrijft zeker hun namen op?? Vanavond ben ik weer naar jouw huis gefietst, met een andere route. De route, zeg maar vanaf de Windhappers, dat duurt langer dan door het Zuiderpark vanaf mijn huis. Maar de zon scheen en het was heerlijk doch wel fris (handschoenen aan). Saar kwam op schoot bij de computer en keek de foto' s mee van je reisverslag, ha ha.
    Toen ik hier net binnen was en met Saar op de bank zat kwam buurjongen Piebe binnen, grappig, want hij wist niet dat ik er was. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over Saar. Fiets ze en liefs van Wilma. XX

  • 07 April 2015 - 21:32

    Wim Harfterkamp:

    hoi Cobi.

    Zo af en toe met de bus is ook best leuk natuurlijk en krijgen de benen ook rust en is prime tegen het verzuren van de beenspieren. Fijn die vriendelijke chauffeurs beter dan verledenweek toe een chauffeur
    je onderweg niet mee wilde nemen.

    We hebben een druk paasweekend gehad.Op eerste paasdag onze jongste zoon met aanhang gehad en heerlijk gegeten .
    Tweede paasdag onze oudste zoon met vrouw en beide stoere kleinzonen op visite , natuurlijk ook snoepen eten en iets lekkers gedronken. We waren aan het eind van de avond wel moe natuurlijk maar ook heerlijk
    genoten.

    Cobi we wensen je weer veel mooie fietskilometers langs de kust en geniet ervan.

    met lieve groet van Ria en Wim.

  • 08 April 2015 - 16:53

    Cobi:

    Mooi dat het in Den Haag goed gaat, op de hoek van de Columbusstraat. En fijn dat het dak hersteld wordt. Ja ik kijk veel links, maar ook rechts, als ik loop en naar beneden, voor wat er aan glas of oneffenheden op de vluchtstrook, wordt het smaller of ga ik de weg delen met de auto's, dat laatste wortd duidelijk aan gegeven. Het noorden is ruiger, of de tijd heeft stil gestaan. Meer zeehonden, maar onder S.F. Spuitende walvissen. Gisteren zag ik het vogeltje dat stil hangt, nou ja het beweegt de vleugeltjes heel snel, eerste gedachte was wat een mooie bloem, maar toen zag hij mij en ging in het gras zitten., dood stil. Doorgelopen om het zijn gang maar te laten gaan. Dat was een cadeautje!
    Fijn Wilma en Pybe, dat Saar zoveel aandacht krijgt. En dat je geniet van het huis.
    Wilma ben je al wezen kayakken? Gaan we 7 juni mee met de tocht in DH, lijkt mij super leuk.
    En Wim na de Paasdagen gewoon iedere dag even heen en weer Hoek van Holland, dan is de kilo er zo weer af. Veel liefs voor de clubleden.
    En alle volgers een fijne avond, Cobi

  • 09 April 2015 - 08:15

    Trieneke:

    Hoi Cobi,
    Blij dat je die hobbel van de brug ook weer "overleefd" hebt. Ik leer veel van jouw reis, wist niet dat de staat Washington daar lag. Slaap je nog steeds in hostels of heb je meer warm showers gehad? Gelukkig werkt het bib systeem goed.
    Hier drukke, gezellige paasdagen gehad. zondag de kinderen en kleinkinderen voor de lunch, maandag naar Riet en vandaag weer want ze viert haar 82e verjaardag! We hadden een paar maanden geleden niet gedacht dat ze dat nog halen zou. Ze is zelfs weer aan het blokfluiten tegen de verveling.
    Op de Sparring ben ik met René begonnen aan een (nieuwe) theebox voor mij, iets groter dan de oude.
    Het gaat voorlopig goed met hem, we hebben wel een klik.
    Goeie fietsreis en vooral mooi weer en geen lekke banden!
    Liefs, Trieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 157332

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: