Istanbul twee - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu Istanbul twee - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Cobi Bult - WaarBenJij.nu

Istanbul twee

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi

26 April 2012 | Turkije, Istanbul

Goede middag.
Vanmorgen ben ik op de school van de kinderen geweest waar ik logeer. zie foto
Dat was een hel leuk bezoek. Bij de Engelse les ( er is een docente turks die een penvriendin zoekt om mee te schrijven of te mailen om haar engels te activeren). En bij de tekenles. Er zijn hier ook veel jonge docenten en het gaat er heel relext aan toe.
Maar de leerlingen zitten nog in ouderwetse bankjes. Soms te klein. met bijna 40 lln. in een groep.
k zou wel langer willen blijven. Ga vast volgend jaar terug. Heb al een uitnodiging van de Engelse leraar.
Als een van mijn excollega wil mailen met hem? k heb zijn mailadres. Laat maar weten?
Mijn visumactie is hier mislukt. Ga het in Tiblisi weer proberen. Moet hier nog 10 tot 15 dagen wachten. En ik wil weer fietsen. Hab nog tijd voor visum. Dus ga ik zondag eerst lui met de bus naar Trabzon aan de Zwarte zee. En dan verder op de fiets richting Gerorgie.
Dinsdag is Hayri mijn super vriend ingevlogen en regelt nu van alles op turkstaal gebied.
Zoals:gisteren zat ik heerlijk aan een kipbroodje te eten toen in mijn mond ook een stukje tand mee deed met het eten. Oeps dat is even helemaal niet in de planning een tandarts. Maar een geluk dat Hayri het woord tandarts kent en dat gelijk ziet staan in de straat. Hij zegt het is een vrouw is dat goed? Natuurlijk. Wij twee hoog en worden zo super vriendelijk ontvangen met wat wil je thee of water? Doe mij maar water.
Zij kijkt en zegt ben even bezig 10 minuten en dan help ik. Zo gezegd en gedaan. Operatie gelukt zijkant gerepareerd. Kosten ongeveer 35 euro. Gelijk geholpen een superontvangst in een stressvolle situatie! Klasse zij komt uit de zelfde streek waar Hayri ook vandaan komt. Landgenoten.

k ga nu weer terug naar mijn familie. Jullie een heel fijn weekend. Een mooie koninginne nacht en dag. Liefs van mij uit Istanboel

een link voor picasaweb photo album

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=116321547177381438321&target=ALBUM&id=5742371285447502833&authkey=Gv1sRgCLPCg6awt_2P1AE&feat=email

  • 26 April 2012 - 10:17

    Peter:

    Ha Coby, ik vind het zo onwijs gaaf en leuk wat jij daar helemaal in je eentje aan het doen en aan het beleven bent. Echt in één woord GEWELDIG!!!!!
    Warme groet van Peter.

  • 26 April 2012 - 11:02

    Marike:

    Succes met je visum! Reist Hayri nog n stukje met je mee? Ik vind het elke keer weer n feestje om je stukjes te lezen! Goede reis straks richting de zwarte zee. Schijnt daar heel mooi te zijn. Liefs, Marike

  • 26 April 2012 - 12:14

    Stella:

    ik zie je volgend jaar teruggaan en daar blijven wonen! kus stella

  • 26 April 2012 - 15:40

    Trieneke:

    hoi Cobi,
    Wat fijn dat Hayri over gekomen is!Leuk die foto's op school (dan lijkt het net of je weer aan het werk bent) Zie ik daar Lale(?) staan. Hoe gaat het met haar? Voor welk land lukte het visum niet. Hoop dat alles verder voorspoedig verloopt.
    Kus, Trieneke

  • 28 April 2012 - 22:52

    CEcile:

    Hoi Co, wat een verrassing toen ik op de foto's ineens Hayri zag, Ik wou dat de tandarts hier zo voordelig was. Dat visum heb je dat nu al snel nodig, voor welk land? kun je daar op wachten of kun je het verderop nog een keer proberen te halen maar...als Hayri het in het Turks aan kan vragen is natuurlijk wel handig, hoe lang blijft hij eigenlijk. Ik zal hem binnenkort eens bellen. jij voorlopig verder goede reis en tot wedercontact Liefs cecile

  • 29 April 2012 - 12:37

    Cobi:

    Ja Cecile, de tandarts viel reuze mee. Was mij wel rot geschrokken. Maar dat was maar voor 15 min. toen was het probleem een klein prlbleem. En weer een ervaring rijker.
    Hayri gaat vandaag weer terug naar Nederland. En ik zit al weer met de bus in Ankara. Heb uitgevonden waar de Turkmenistan consulaat zich bevind en ga daar morgen naar toe.
    Veel liefs Cobi

  • 29 April 2012 - 12:49

    Cobi:

    Het gaat nog niet helemaal goed met de volgorde van de reizen.
    Trabzon volgt op Istanboel twee!
    Liefs voor de fans, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cobi

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 157348

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 29 Maart 2013

Den Haag-Auckland

Landen bezocht: